Google+ Followers

31 Ιαν 2013

Το ξύπνημα του ελληνικού πατριωτικού καταναλωτισμού

 
ποζάρει με γαλλικό ναυτικό μπλουζάκι, γαλλικό ρολόι και έναν μίξερ «Μουλινέξ» στο χέρι.

«Σκοπεύω να ζητήσω από τα μεγάλα καταστήματα λιανικής, να δημιουργήσουν ειδικά ράφια "made in France" όπως έχουν κάνει με τα "Βίο"», δήλωσε κρατώντας το «Μουλινέξ» στο χέρι ! Και εξέφρασε την αντίθεσή του για τον κανονισμό 2081/92 της Ευρωπαϊκής Ένωσης που απαγορεύει τη γεωγραφική σηματοδότηση προέλευσης εμπορευμάτων. Για την παραβίαση αυτού του κανονισμού, η Γαλλία καταδικάστηκε το 2003 από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στο Λουξεμβούργο. Όμως, εκτός από τη Γαλλία, πολλά άλλα κράτη, με ηχηρά απούσα την Ελλάδα, εναντιώνονται στον εθνοκτόνο αυτό κανονισμό. Ενώ για συναφείς λόγους, οι Βρετανοί έχουν πάρει την άγουσα για έξοδο από το ασύμμετρο Ευρωπαϊκό κλάμπ, που δημιουργήθηκε για να συγκλίνουν οι οικονομίες των αδύναμων χωρών με αυτές των ισχυρών,αλλά στην πράξη συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο.
Ο Αρνό Μοντεμπόυρ για να παρακάμψει τον κανονισμό, πρότεινε τη συγκέντρωση γαλλικών προϊόντων κάτω από μια ταμπέλα και αυτό ήδη άρχισε να υλοποιείται σε σουπερμάρκετ στη Βρετάνη (Morbihan). Εκεί, οργανώθηκαν σημεία αποκλειστικής πώλησης γαλλικών προϊόντων, κάτω από μια τεράστια ταμπέλα με χρώματα μπλε-άσπρο-κόκκινο όπου αναφέρεται : «προϊόντα παρασκευασμένα στη Γαλλία». Περισσότερα από ογδόντα γαλλικά προϊόντα έχουν τοποθετηθεί στα ράφια και η επιτυχία του πειράματος είναι τέτοια που και άλλες αλυσίδες super market, όπως η Λεκλέρκ, σχεδιάζουν παρόμοιες δράσεις.

Οι γαλλικός πατριωτικός καταναλωτισμός ανοίγει το δρόμο. Αυτό πρέπει πρώτα απ’ όλους να το σκεφτεί ο Έλληνας καταναλωτής, ειδικότερα σήμερα που ο υπερπληθωρισμός των εισαγωγών έχει γονατίσει την ελληνική οικονομία και παραγωγή. Ασφαλώς και δε χρειάζεται βαθιά σκέψη για να αντιληφθεί ο απλός μέσος πολίτης ότι, κάθε φορά που αγοράζουμε ένα ελληνικό προϊόν βοηθάμε το συμπολίτη, το φίλο, το συγγενή, τον ίδιο μας τον εαυτό. Και όταν προσφεύγουμε στα ξένα, σπρώχνουμε συμπολίτες μας και ίσως και εμάς τους ίδιους στην ανεργία. Και την οικονομία ποιο βαθιά στα Τάρταρα.

Το ξύπνημα του ελληνικού πατριωτικού καταναλωτισμού, όπου έχει πρωτοστατήσει ο ιστορικός φορέας « Επιμένων Ελληνικά»,( www. epimenonellinika.gr) που επανήλθε σε δράση τελευταία, είναι φανερό από σχετικές μελέτες, αλλά και από την έμφαση που δίνουν τα super market στην ελληνικότητα των προϊόντων. Αλλά αυτό δεν αρκεί. Χρειάζεται πολύ μεγαλύτερη κινητοποίηση. Ως ενεργοί πολίτες, οφείλουμε να δράσουμε κατάλληλα. Να κάνουμε βίωμα ότι, « αγοράζοντας εισαγόμενα, την πληρώνουμε όλοι». Έτσι, όπως ακριβώς έκλεινε το αξέχαστο σποτ με τον περίφημο «εισαγόμενο» Νίκο Παπαναστασίου στη δεκαετία του 1980, πριν ο « Επιμένων Ελληνικά» υποχρεωθεί από την ισοπεδωτική Ευρωπαϊκή Ένωση, να κατεβάσει ρολά. Γιατί, όπως έλεγαν οι ευρωλάτρες, αυτά υπονομεύουν τα ιδανικά της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Αλλά εκείνο που στο τέλος υπονομεύτηκε ήταν η καταστροφή της εγχώριας παραγωγής και η παράδοση του Έλληνα καταναλωτή στους πονηρούς εισαγωγείς. Γι΄αυτό και ο « Επιμένων Ελληνικά» επανέρχεται ισχυρότερος τώρα που η παρουσία του είναι αναγκαία όσο ποτέ.